Τρίτη 16 Αυγούστου 2016

La Violetera

la_violetera-171588541-large

Αυτό δεν είναι τραγούδι #774
Dj της ημέρας, η Ντόρα Τσικαρδάνη

Από τις πιο πρώιμες παιδικές μου αναμνήσεις. Εκείνες, που σε κάνουν να αναρωτιέσαι, εάν υπήρξαν καν ή τις ονειρεύτηκες. Ήχος και φωνή, που επένδυσαν τις πρώτες εικόνες και χρώματα της ζωής μου. Στο φόντο η δικτατορία. Η μάνα μου, στην τρίτη δεκαετία της ζωής της. Νέα, όμορφη και δυνατή, κυρίαρχη της δικής μου ζωής. Η μάνα μου να με ταΐζει· να με παίρνει μαζί της έξω ή στο σχολείο· να με παρατάει (προς δυστυχία μου) στο σπίτι, όπου κλαίω και χτυπιέμαι μέχρι την επιστροφή της. Η μάνα μου, να συγκινείται με την Madame Butterfly, αλλά να συνοδεύει με την ωραία, γεμάτη φωνή της τη Βιολετέρα από το σαρανταπενταράκι του pick up, μαζί με τη Σαρίτα Μοντιέλ.

Έτσι γνώρισα τη Βιολετέρα τότε, για να την ξεχάσω αργότερα και να την ανασύρω τελευταία από κάποιο σκουριασμένο συρταράκι του νου. Εκ των υστέρων διαπίστωσα, ότι η ταινία (που δεν έχω δει) κυκλοφόρησε το 1958· όταν η μάνα μου ήταν ακριβώς είκοσι χρόνων. Μου αρέσει να τις σκέπτομαι σε κείνη τη χρονική στιγμή παράλληλα. Την ηρωίδα της ταινίας, μια άγνωστη μικρή Μαδριλένα, να πουλάει βιολέτες έξω από θέατρα και κινηματογράφους της φρανκικής ισπανικής πρωτεύουσας: «Πάρτε νεαρέ κύριε, λίγες δεκάρες κάνει μόνον». Τη μάνα μου, να την παρακολουθεί σε κάποιον κινηματογράφο της μετεμφυλιακής Λάρισας· άγνωστη νεαρή που κάτι μου θυμίζει, σε μια Λάρισα λατρεμένη, ακόμη πιο άγνωστη σε μένα. Terra incognita. Φαντάζομαι τις δικές της διαδρομές. Τη φοίτηση στην Ακαδημία· τις διαδηλώσεις για το Κυπριακό· το κατηχητικό· τις εκδρομές, για τις οποίες έχω ακούσει· τα καλοκαίρια της, μοιρασμένα ανάμεσα στη Σιάτιστα και την κατασκήνωση στο Τσάγεζι. Εκ των υστέρων. Αφού έχω χάσει τη δυνατότητα της αυθεντικής διερεύνησης γεγονότων και συναισθημάτων. Με την ακουστική ανάμνηση ισχυρή, αλλά ανεπαρκή. Με τη δυνατότητα της αυθαίρετης ανάπλασης διογκωμένη, επίσης ανεπαρκή.

Μνήμης και νόησης άσκηση, κόντρα στην απουσία.

* * *

sara-montiel-biografia

Κάθε βράδυ, ένας συνεργάτης ή φίλος του dim/art διαλέγει ένα τραγούδι — ή, μάλλον όχι· αυτό δεν είναι τραγούδι, ή δεν είναι μόνο ένα τραγούδι: είναι μια ιστορία για ένα τραγούδι. Στείλτε μας κι εσείς ένα τραγούδι που δεν είναι τραγούδι στο dimartblog@gmail.com.

Εδώ άλλα τραγούδια που δεν είναι τραγούδια

Το dim/art στο facebook

Το dim/art στο twitter


Στο:Αυτό δεν είναι τραγούδι Tagged: Μουσική, Ντόρα Τσικαρδάνη, Σαρίτα Μοντιέλ

from dimart http://ift.tt/2bfZmsO
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου