Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

Ποιήματα περί νεαρών ανδρών και θανάτου

Το βιβλίο της άμμου #63

Περπατώντας κάτω από τα πολυτραγουδισμένα εκείνα δέντρα, προσπάθησα να αισθανθώ τον εαυτό μου μέσα σε εκστατικό κλίμα αναθύμησης των φοιτητικών μου χρόνων, αντίστοιχο με εκείνο που με είχε κατακλύσει όταν ήμουν φοιτητής σε σχέση με τα χρόνια της παιδικότητάς μου — αλλά το μόνο που ανακαλούσα ήταν μικρές αποσπασματικές εικόνες: ο Μ.Κ., Ρώσος, μέσα στη δυσπεψία του να καταριέται τις βλαβερές συνέπειες ενός γεύματος στο College Hall· ο N.R., άλλος Ρώσος, να παιδιαρίζει ακατάσχετα· ο Ρ.Μ. να ορμάει στο δωμάτιό μου με ένα αντίτυπο του Οδυσσέα που μόλις είχε φτάσει λαθραία από το Παρίσι· ο J.C. να μπαίνει ήσυχα στο δωμάτιό μου και να μου λέει πως κι εκείνος μόλις είχε χάσει τον πατέρα του· ο R.C. να με προσκαλεί με χάρη να πάμε μαζί ταξίδι στις ελβετικές Άλπεις· ο Κρίστοφερ-δεν-θυμάμαι-τι να αρνείται τρέμοντας την πρόταση ενός διπλού στο τένις μόλις μαθαίνει ότι ο συμπαίκτης του θα ήταν Ινδός· ο Τ., ένας πολύ γέρος και ντελικάτος σερβιτόρος του Hall, να χύνει τη σούπα πάνω στον καθηγητή κύριο Α. Ε. Χάουσμαν κι αυτός να τινάζεται όρθιος σαν να βγαίνει ξαφνικά από βαθύ όνειρο· ο S.S. που καμία σχέση δεν είχε με το Καίμπριτζ, αλλά τον είχε πάρει μια φορά ο ύπνος στην καρέκλα του στη διάρκεια λογοτεχνικής βραδιάς (στο Βερολίνο) και τον σκούντηξε ο διπλανός του και τινάχτηκε όρθιος κι αυτός — την ώρα που κάποιος διάβαζε ένα διήγημα· ο Dormouse, σκίουρος του Λιούις Κάρολ, ν’ αρχίζει αναπάντεχα να λέει ένα παραμύθι· ο Ε. Χάρισον να μου χαρίζει αναπάντεχα το The Shropshire Lad (Το παλικάρι του Σρόπσερ), έναν μικρό τόμο με ποιήματα περί νεαρών ανδρών και θανάτου.

* * *

Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ, Μίλησε, μνήμη.
Μετάφραση: Γιώργος Βάρσος. Εισαγωγή: Μισέλ Φάις.
Εκδόσεις Πατάκη, 1997.

9789606002304

Ανθολόγος σήμερα, ο Γιώργος Τσακνιάς

* * *

366029_3

Εικόνα εξωφύλλου: Cambridge, Trinity College, 1930s.

—Στη στήλη αυτή δημοσιεύονται αποσπάσματα βιβλίων που μιλούν για άλλα βιβλία, πραγματικά ή φανταστικά. Εντοπίστε σχετικά αποσπάσματα και στείλτε τα στο dimartblog@gmail.com για να γίνετε ο ανθολόγος της ημέρας

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Το βιβλίο της άμμου

Το dim/art στο facebook

Το dim/art στο twitter

instagram-logo

img_logo_bluebg_2x



from dimart http://ift.tt/2o62LCY
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου