Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα έργα για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65. Το τμήμα ...
Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους 80χλμ, το μεσαίο τμήμα του δρόμου είναι αυτό που κατασκευάζεται και που πρόκειται να παραδοθεί τον ερχόμενο Μάρτιο. Το ypodomes.com βρέθηκε στα εργοτάξια σε μία επίσκεψη που έγινε για τους δημοσιογράφους και κατέγραψε την κατάσταση των έργων. Στα πρώτα 8 χιλιόμετρα από την Ξυνιάδα και μέχρι τη Λίμνη Σμοκόβου τα έργα είναι λιγότερο ώριμα και θα πρέπει να γίνει αγώνας για να δοθεί η μία λωρίδα τον Μάρτιο. Στο υπόλοιπο τμήμα από το Σμόκοβο μέχρι τα Τρίκαλα, τα έργα είναι σχεδόν ολοκληρωμένα και απομένουν οι τελευταίες πινελιές, δηλαδή η τοποθέτηση των πλάγιων μπαρών, διαγραμμίσεις, σημάνσεις. Με βάση τα παραπάνω τα υπόλοιπα που αναμένεται να υπάρξουν στο διάστημα Μαρτίου-Αυγούστου για την πλήρη ολοκλήρωση του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι σε αυτά τα πρώτα χιλιόμετρα και αυτό γιατί υπάρχει ακόμα θέμα με τις απαλλοτριώσεις που φτάνει στο 12% του συνολικού μήκους του έργου. Η Κοινοπραξία κατασκευής προκειμένου να υπερνικήσει τη δυσκολία νοίκιασε περίπου 850 στρέμματα από τα μη απαλλοτριωθέντα. Όπως χαρακτηριστικά είπε στέλεχος της κοινοπραξίας «τον Μάρτιο θα παραδώσουμε δρόμο που ενώ θα κυκλοφορείται, δεν θα έχει απαλλοτριωθεί». Επίσης λύθηκε και το «μυστήριο» της επιλογής το 2013, της κατασκευής του μεσαίου τμήματος και όχι του νότιου (του Λαμία-Ξυνιάδα δηλαδή) καθώς κρίθηκε ότι ήταν τόσο ανώριμες οι απαλλοτριώσεις (στο νότιο τμήμα) που δεν θα επέτρεπαν την ολοκλήρωση του έργου, σε σύντομο χρόνο τουλάχιστον. ΞΕΚΙΝΑ ΤΟ ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ
Την ίδια ώρα, γίνεται προετοιμασία για την κατασκευή του Νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα, που από την παραχωρησιούχο χαρακτηρίζεται αναβαλλόμενο. Το τμήμα μήκους 32,5χλμ, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και τώρα ο Φάκελος Μεγάλου Έργου, οδεύει προς έγκριση στις Βρυξέλλες. Το κόστος εκτιμάται σε 310εκ.ευρώ. Πιθανότατα στις αρχές του χρόνου, το έργο θα ξεκινήσει και η προοπτική είναι να ολοκληρωθεί σε 3-4 χρόνια με τον κατασκευαστή να είναι πιο αισιόδοξος και έχει καταθέσει χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του έργου σε διάστημα 2 ετών. Ο λόγος της αισιοδοξίας είναι γιατί την περίοδο 2008-2010 από τα 32,5χλμ του τμήματος, τα πρώτα 15χλμ (από την είσοδο του Ε65 μέχρι τον Κόμβο Καρπενησίου) είναι πολύ προχωρημένα και η πρόοδος τους είναι σε ποσοστό που φτάνει το 40%. Ουσιαστικά το τμήμα αυτό θα μπορούσε σε 1,5 έτος να έχει ολοκληρωθεί καθώς απομένουν ασφαλτικά και κάποια τεχνικά. Στα επόμενα 14χλμ (15-28) και μέχρι την Σήραγγα Δομοκού, υπάρχουν άλυτα προς το παρόν τα θέματα απαλλοτρίωσης των εκτάσεων και είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου και την αποφυγή διεκδίκησης αποζημιώσεων που θα επιβαρύνουν το κόστος του έργου. Τέλος έχουμε τη Σήραγγα Δομοκού (29-32), η οποία με μήκος 3χλμ θα είναι και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του Ε65 στο σύνολο του. Τα καλά νέα είναι ότι την περίοδο 2008-2010 διανοίχθηκαν συνολικά 1.0000 μέτρα (500 μέτρα από κάθε πλευρά της Σήραγγας). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το θέμα της διάνοιξης θεωρείται ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο, όπως έγινε και με την περίπτωση της Σήραγγας Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό. Συνολικά ο στόχος είναι μέχρι το 2019-2020 το νότιο τμήμα να έχει ολοκληρωθεί και δοθεί στην κυκλοφορία. ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΚΑΛΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ
Στην ενημέρωση που έγινε για το βόρειο τμήμα, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία, μήκους 62χλμ (πρόκειται για την αρχική λύση που είχε προκριθεί) είμαστε σε αναζήτηση της βέλτιστης χάραξης. Αυτή η πρώτη χάραξη οδεύει πιο ανατολικά προς τα Γρεβενά. Τώρα υπάρχουν διάφορες προτάσεις, με κάποιες να είναι με δυτικά φορά και άλλες με ανατολική. Τα προβλήματα, συνεχίζονται και στο θέμα της χρηματοδότησης, καθώς το έργο έχει κόστος περίπου 480εκ.ευρώ, χωρίς να είναι και το οριστικό νούμερο (θα εξαρτηθεί από τη χάραξη και τα απαιτούμενα μεγάλα τεχνικά). Εδώ το Υπουργείο Υποδομών είναι σε προχωρημένη επαφή με την ΕΤΕπ, προκειμένου να εξασφαλιστεί το πολυπόθητο δάνειο που θα επιτρέψει την κατασκευή και του βόρειου τμήματος. Από την πλευρά του παραχωρησιούχου σημειώθηκε πάντως ότι σε περίπτωση που τελικά δεν προχωρήσει το βόρειο τμήμα, αυτό θα μπορούσε να σημάνει και την διεκδίκηση αποζημιώσεων. Τα προβλήματα που προστίθενται στην περίπτωση κατασκευής είναι και η απουσία απαλλοτριώσεων ή πιθανών αρχαιολογικών ανασκαφών που θα ναρκοθετούσαν χρονικά και χρηματικά την κατασκευή του τμήματος αυτού. Ο μεγάλος στόχος είναι εφόσον βρεθεί η χρηματοδότηση, μέχρι το 2022 να έχει ολοκληρωθεί και αυτό το τμήμα. Το «καλό νέο» στο βόρειο τμήμα είναι ότι τα πρώτα 15χλμ μεταξύ Τρικάλων και Καλαμπάκας είναι εξίσου προχωρημένα σε ποσοστό περίπου 40% και σε περίπτωση εκκίνησης των έργων θα ολοκληρώνονταν σχετικά γρήγορα. Ο Ε65 ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ
Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, ή Ε65, στο σύνολο του θα έχει μήκος περίπου 170χλμ. Θα ξεκινά σε σύνδεση με τον ΠΑΘΕ στον Μαλιακό πριν την είσοδο της Λαμίας (ερχόμενος από Αθήνα) , θα περνά από Δομοκό, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα και θα τερματίζει στην Εγνατία Οδό. Η χρονοαπόσταση θα είναι περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά από 3,5 ώρες σήμερα. Τα προτερήματα του Ε65 είναι σε πολλές περιπτώσεις εκπληκτικά καθώς φέρνουν σε απόσταση βολή τη Δυτική Μακεδονία, την Ήπειρο και τα Σκόπια από την Αθήνα. Συγκεκριμένα, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά θα γίνεται σε 4 ώρες, Αθηνα-Κοζάνη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά και Αθήνα-Καστορία σε μόλις 5 ώρες. Για την Ήπειρο Αθήνα-Ιωάννινα θα απαιτούνται 4,5 ώρες και περίπου 5 ώρες Αθήνα-Ηγουμενίτσα. Το έργο είναι χωρισμένο στα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα: 0-32χλμ, Ξυνιάδα-Τρίκαλα 32-111χλμ, Τρίκαλα-Α/Κ Γρεβενών -Α/Κ Εγνατίας 111-170χλμ. Θα λειτουργήσουν 2 μετωπικά διόδια σε Σοφάδες και Τρίκαλα και 4 πλάγια διόδια. Πηγή
Via
Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους 80χλμ, το μεσαίο τμήμα του δρόμου είναι αυτό που κατασκευάζεται και που πρόκειται να παραδοθεί τον ερχόμενο Μάρτιο. Το ypodomes.com βρέθηκε στα εργοτάξια σε μία επίσκεψη που έγινε για τους δημοσιογράφους και κατέγραψε την κατάσταση των έργων. Στα πρώτα 8 χιλιόμετρα από την Ξυνιάδα και μέχρι τη Λίμνη Σμοκόβου τα έργα είναι λιγότερο ώριμα και θα πρέπει να γίνει αγώνας για να δοθεί η μία λωρίδα τον Μάρτιο. Στο υπόλοιπο τμήμα από το Σμόκοβο μέχρι τα Τρίκαλα, τα έργα είναι σχεδόν ολοκληρωμένα και απομένουν οι τελευταίες πινελιές, δηλαδή η τοποθέτηση των πλάγιων μπαρών, διαγραμμίσεις, σημάνσεις. Με βάση τα παραπάνω τα υπόλοιπα που αναμένεται να υπάρξουν στο διάστημα Μαρτίου-Αυγούστου για την πλήρη ολοκλήρωση του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι σε αυτά τα πρώτα χιλιόμετρα και αυτό γιατί υπάρχει ακόμα θέμα με τις απαλλοτριώσεις που φτάνει στο 12% του συνολικού μήκους του έργου. Η Κοινοπραξία κατασκευής προκειμένου να υπερνικήσει τη δυσκολία νοίκιασε περίπου 850 στρέμματα από τα μη απαλλοτριωθέντα. Όπως χαρακτηριστικά είπε στέλεχος της κοινοπραξίας «τον Μάρτιο θα παραδώσουμε δρόμο που ενώ θα κυκλοφορείται, δεν θα έχει απαλλοτριωθεί». Επίσης λύθηκε και το «μυστήριο» της επιλογής το 2013, της κατασκευής του μεσαίου τμήματος και όχι του νότιου (του Λαμία-Ξυνιάδα δηλαδή) καθώς κρίθηκε ότι ήταν τόσο ανώριμες οι απαλλοτριώσεις (στο νότιο τμήμα) που δεν θα επέτρεπαν την ολοκλήρωση του έργου, σε σύντομο χρόνο τουλάχιστον. ΞΕΚΙΝΑ ΤΟ ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ
Την ίδια ώρα, γίνεται προετοιμασία για την κατασκευή του Νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα, που από την παραχωρησιούχο χαρακτηρίζεται αναβαλλόμενο. Το τμήμα μήκους 32,5χλμ, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και τώρα ο Φάκελος Μεγάλου Έργου, οδεύει προς έγκριση στις Βρυξέλλες. Το κόστος εκτιμάται σε 310εκ.ευρώ. Πιθανότατα στις αρχές του χρόνου, το έργο θα ξεκινήσει και η προοπτική είναι να ολοκληρωθεί σε 3-4 χρόνια με τον κατασκευαστή να είναι πιο αισιόδοξος και έχει καταθέσει χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του έργου σε διάστημα 2 ετών. Ο λόγος της αισιοδοξίας είναι γιατί την περίοδο 2008-2010 από τα 32,5χλμ του τμήματος, τα πρώτα 15χλμ (από την είσοδο του Ε65 μέχρι τον Κόμβο Καρπενησίου) είναι πολύ προχωρημένα και η πρόοδος τους είναι σε ποσοστό που φτάνει το 40%. Ουσιαστικά το τμήμα αυτό θα μπορούσε σε 1,5 έτος να έχει ολοκληρωθεί καθώς απομένουν ασφαλτικά και κάποια τεχνικά. Στα επόμενα 14χλμ (15-28) και μέχρι την Σήραγγα Δομοκού, υπάρχουν άλυτα προς το παρόν τα θέματα απαλλοτρίωσης των εκτάσεων και είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου και την αποφυγή διεκδίκησης αποζημιώσεων που θα επιβαρύνουν το κόστος του έργου. Τέλος έχουμε τη Σήραγγα Δομοκού (29-32), η οποία με μήκος 3χλμ θα είναι και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του Ε65 στο σύνολο του. Τα καλά νέα είναι ότι την περίοδο 2008-2010 διανοίχθηκαν συνολικά 1.0000 μέτρα (500 μέτρα από κάθε πλευρά της Σήραγγας). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το θέμα της διάνοιξης θεωρείται ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο, όπως έγινε και με την περίπτωση της Σήραγγας Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό. Συνολικά ο στόχος είναι μέχρι το 2019-2020 το νότιο τμήμα να έχει ολοκληρωθεί και δοθεί στην κυκλοφορία. ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΚΑΛΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ
Στην ενημέρωση που έγινε για το βόρειο τμήμα, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία, μήκους 62χλμ (πρόκειται για την αρχική λύση που είχε προκριθεί) είμαστε σε αναζήτηση της βέλτιστης χάραξης. Αυτή η πρώτη χάραξη οδεύει πιο ανατολικά προς τα Γρεβενά. Τώρα υπάρχουν διάφορες προτάσεις, με κάποιες να είναι με δυτικά φορά και άλλες με ανατολική. Τα προβλήματα, συνεχίζονται και στο θέμα της χρηματοδότησης, καθώς το έργο έχει κόστος περίπου 480εκ.ευρώ, χωρίς να είναι και το οριστικό νούμερο (θα εξαρτηθεί από τη χάραξη και τα απαιτούμενα μεγάλα τεχνικά). Εδώ το Υπουργείο Υποδομών είναι σε προχωρημένη επαφή με την ΕΤΕπ, προκειμένου να εξασφαλιστεί το πολυπόθητο δάνειο που θα επιτρέψει την κατασκευή και του βόρειου τμήματος. Από την πλευρά του παραχωρησιούχου σημειώθηκε πάντως ότι σε περίπτωση που τελικά δεν προχωρήσει το βόρειο τμήμα, αυτό θα μπορούσε να σημάνει και την διεκδίκηση αποζημιώσεων. Τα προβλήματα που προστίθενται στην περίπτωση κατασκευής είναι και η απουσία απαλλοτριώσεων ή πιθανών αρχαιολογικών ανασκαφών που θα ναρκοθετούσαν χρονικά και χρηματικά την κατασκευή του τμήματος αυτού. Ο μεγάλος στόχος είναι εφόσον βρεθεί η χρηματοδότηση, μέχρι το 2022 να έχει ολοκληρωθεί και αυτό το τμήμα. Το «καλό νέο» στο βόρειο τμήμα είναι ότι τα πρώτα 15χλμ μεταξύ Τρικάλων και Καλαμπάκας είναι εξίσου προχωρημένα σε ποσοστό περίπου 40% και σε περίπτωση εκκίνησης των έργων θα ολοκληρώνονταν σχετικά γρήγορα. Ο Ε65 ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ
Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, ή Ε65, στο σύνολο του θα έχει μήκος περίπου 170χλμ. Θα ξεκινά σε σύνδεση με τον ΠΑΘΕ στον Μαλιακό πριν την είσοδο της Λαμίας (ερχόμενος από Αθήνα) , θα περνά από Δομοκό, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα και θα τερματίζει στην Εγνατία Οδό. Η χρονοαπόσταση θα είναι περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά από 3,5 ώρες σήμερα. Τα προτερήματα του Ε65 είναι σε πολλές περιπτώσεις εκπληκτικά καθώς φέρνουν σε απόσταση βολή τη Δυτική Μακεδονία, την Ήπειρο και τα Σκόπια από την Αθήνα. Συγκεκριμένα, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά θα γίνεται σε 4 ώρες, Αθηνα-Κοζάνη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά και Αθήνα-Καστορία σε μόλις 5 ώρες. Για την Ήπειρο Αθήνα-Ιωάννινα θα απαιτούνται 4,5 ώρες και περίπου 5 ώρες Αθήνα-Ηγουμενίτσα. Το έργο είναι χωρισμένο στα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα: 0-32χλμ, Ξυνιάδα-Τρίκαλα 32-111χλμ, Τρίκαλα-Α/Κ Γρεβενών -Α/Κ Εγνατίας 111-170χλμ. Θα λειτουργήσουν 2 μετωπικά διόδια σε Σοφάδες και Τρίκαλα και 4 πλάγια διόδια. Πηγή
Via
from PoNiRidiS http://ift.tt/2etGSsH
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου