Διάλειμμα για διαφημίσεις #31
Γυρισμένο το 2007, αυτό το δίλεπτο σποτάκι είναι μία από τις πιο επιτυχημένες, πολυβραβευμένες και αγαπημένες από το κοινό διαφημίσεις παγκοσμίως. Διαφημίζει μια Ανανεώσιμη Πηγή Ενέργειας αποφεύγοντας πλήρως το κήρυγμα και τον διδακτισμό και βασιζόμενο, αντιθέτως, σε μια πολύ ανθρώπινη και συναισθηματική προσέγγιση. Οι άνθρωποι της εταιρίας The Vikings, που δημιούργησαν το ταινιάκι, λένε: «Το πιο κρίσιμο, βέβαια, ήταν η επιλογή του ηθοποιού. Είδαμε πάρα πολλούς και επιλέξαμε κυριολεκτικά τον τελευταίο ηθοποιό που εμφανίστηκε στην τελευταία μας οντισιόν. Με το που μπήκε μέσα, ξέραμε όλοι ότι αυτός ήταν».
Για ποιον λόγο ένας τύπος που μοιάζει με το τέρας του Φρανκενστάιν και μιλά αγγλικά με εμφανώς γαλλική προφορά σε μια γερμανική διαφήμιση αποτελεί τόσο επιτυχημένη επιλογή; Εντάξει, μπορεί κανείς να βρει απαντήσεις αφού δει το ταινιάκι — αλλά ας αποφύγουμε το spoiler, για όποιον τυχόν δεν τo έχει ήδη δει. Το βέβαιο είναι ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό σενάριο, άριστα εκτελεσμένο.
Πέρα από τους Vikings, να αναφέρουμε την εταιρία παραγωγής (Paranoid Projects) και το διαφημιστικό γραφείο Nordpol+Hamburg. Διευθυντής δημιουργικού: Lars Ruehmann, σενάριο: Matthew Branning, Art Director: Bjoern Ruehmann/Joakim Revman. Η ταινία γυρίστηκε για την εταιρία Epuron και το γερμανικό υπουργείο Περιβάλλοντος.
* * *
Η διαφήμιση ως ταινία, ως αφήγηση, ως τέχνη, ως εύρημα, ως παγίδα, ως προπαγάνδα — ενίοτε και ως μπούρδα. Διαφημίσεις γυρισμένες από διάσημους σκηνοθέτες και μικρά αριστουργήματα αγνώστων δημιουργών. Τεκμήρια εποχής, κοινωνίας, οικονομίας, καθημερινότητας.
* * *
Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία: Διάλειμμα για διαφημίσεις
from dimart http://ift.tt/1ITa1HD
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου