Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Το κλίμα στη Λίμα

Το βιβλίο της άμμου #19

Έτσι είναι η ζωή, είπα. Η Γκρατσιέλα άρχισε τότε να βήχει, γιατί τον παλιό καιρό είχαμε έναν κρυφό κώδικα και το «έτσι είναι η ζωή» ήταν ακριβώς η πιο βλακώδης έκφραση που υπήρχε, μια έκφραση που μ’ αυτή μπορεί κανείς να απαντήσει σε όλα. Η μάνα της την κοίταξε ενοχλημένη λέγοντάς της πως δεν θα αλλάξει ποτέ της και με κοίταξε σαν να ζητούσε να συμφωνήσω μαζί της αλλά εγώ ήμουν με το μέρος της Γκρατσιέλα.

Πριν φύγω τούς είπα πως θα έπαιρνα ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη, ενθύμιο από τον δον Πάμπλο, και πήρα ένα στην τύχη. Η Γκρατσιέλα με συνόδεψε μέχρι την πόρτα. Στον κήπο σταθήκαμε· όταν με ρώτησε, της απάντησα πως θα έμενα στη Λίμα μόνο για μία βδομάδα, ο πρεσβευτής μου δεν μπορούσε να κάνει χωρίς εμένα. Ύστερα μείναμε για μια στιγμή σιωπηλοί κοιτάζοντας ο ένας τον άλλο. Η Γκρατσιέλα εξακολουθεί να είναι ωραία. Πήγα να της πω κάτι αλλά σώπασα. Ποτέ μου δεν είχα εμπιστοσύνη στον αυθορμητισμό κι είναι πολύ αργά για ν’ αλλάξω. Δε μου ζήτησε να ξαναπάω και πιστεύω πως δε θα πάω να τη δω πριν φύγω.

Άρχισα να διαβάζω το βιβλίο που πήρα από τη βιβλιοθήκη του δον Πάμπλο. Είναι ενός Γάλλου ταξιδιώτη που πήγε στο Περού στα μισά του περασμένου αιώνα και βρήκε πως οι κάτοικοι της Λίμα είμαστε πολύ κακοί άνθρωποι και πως γι’ αυτό, λέει, φταίει το κλίμα.

* * *

Λουίς Λοάιθα, «Η δεύτερη νεότητα», μετάφραση: Ρήγας Καππάτος, από τον Ανθολογία περουβιανού διηγήματος, ανθολόγηση: Ρήγας Καππάτος-Javier Sologuren, Καστανιώτης, Αθήνα 1989.  (Index #26, Νοέμβριος 2008).

* * *

—Στη στήλη αυτή δημοσιεύονται αποσπάσματα βιβλίων που μιλούν για άλλα βιβλία, πραγματικά ή φανταστικά. Η ανθολόγηση έγινε από τον Γιώργο Τσακνιά για το περιοδικό Index, από το 2006 έως το 2011—

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Το βιβλίο της άμμου

Το dim/art στο facebook




from dimart http://ift.tt/1GJUWq1
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου