Διάλειμμα για διαφημίσεις #38
Στο προηγούμενο διάλειμμα για διαφημίσεις είχαμε αναρτήσει μια εντελώς αλλόκοτη και ανεξήγητη διαφήμιση με ένα Zastava-φάντασμα σε μια παραλία που τελευταία στιγμή σταματάει και δεν πατάει έναν τσελίστα, ο οποίος παίζει αμέριμνος τσέλο εκεί που σκάει το κύμα. Σε σχετική έκκληση προς τους αναγνώστες μας να μας εξηγήσουν τι είχε στο μυαλό του ο διαφημιστής λάβαμε, εκτός από τη μονολεκτική —και μάλλον κυνική και πιθανότατα σωστή— απάντηση «τίποτα», δύο ενδιαφέρουσες εικασίες: ότι «η (κλασική) μουσική ημερεύει τα θηρία» (Κωνσταντίνος Σαριδάκης) και ότι πιθανώς πρόκειται για «αυτοκίνητο με κουλτούρα» (Ροζίτα Παυλίδου). Ευχαριστούμε όλους τους αναγνώστες της στήλης που προσπάθησαν να μπουν στο μυαλό του διαφημιστή.
Επανερχόμαστε στο μοτίβο «αυτοκίνητο στην παραλία και παντελώς ακατανόητα συμβάντα» με μια γιαπωνέζικη διαφήμιση του Toyota Vios. Κάποιος κάνει τζόγκινγκ και πέφτει το μάτι του* σε ένα αυτοκίνητο στην παραλία, πάει κοντά να δει τι είναι (γιατί δεν του αρκεί η διαπίστωση ότι είναι αυτοκίνητο) κι αυτό πέφτει κάτω και συνειδητοποιούμε (εμείς, ο θεατές δηλαδή, αλλά μαζί μας και ο δρομέας) ότι δεν ήταν αυτοκίνητο παρά μακέτα αυτοκινήτου και τότε ξαφνικά από το νερό πετάγεται ένα τέρας με πολλά πλοκάμια που βουτάει τον δρομέα και μετά ξαναστήνει όρθια τη μακέτα του Vios (προφανώς για δόλωμα, για το επόμενο θύμα του).
Κι ενώ τον δρομέα στον πάτο της θάλασσας (ή λίμνης, ή ποταμού, δεν φαίνεται περί τίνος πρόκειται) μάλλον δεν τον περιμένει Vios ανθόσπαρτος, ο θεατής δεν έχει καταλάβει αν πρέπει να αγοράσει το εν λόγω αυτοκίνητο για να μην τον φάει το τέρας ή για να τον φάει ή για να φάει ο ίδιος δρομείς ή τέρατα ή για να μη χρειάζεται να κάνει τζόγκινγκ σε επικίνδυνες παραλίες. Αν καταλάβετε, πείτε μας κι εμάς στο γνωστό: dimartblog@gmail.com
* Δεν «πέφτει το μάτι του» κυριολεκτικά, αλλά το βλέμμα του. Δηλαδή, βλέπει ένα αυτοκίνητο. Όχι, να τα λέμε κι αυτά, γιατί σε αυτή τη διαφήμιση θα μπορούσε και να πέφτει το μάτι του.
* * *
Η διαφήμιση ως ταινία, ως αφήγηση, ως τέχνη, ως εύρημα, ως παγίδα, ως προπαγάνδα — ενίοτε και ως μπούρδα. Διαφημίσεις γυρισμένες από διάσημους σκηνοθέτες και μικρά αριστουργήματα αγνώστων δημιουργών. Τεκμήρια εποχής, κοινωνίας, οικονομίας, καθημερινότητας.
* * *
Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία: Διάλειμμα για διαφημίσεις
from dimart http://ift.tt/20l9ncL
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου