Γράφει ο Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Τις σπασμωδικές αντιδράσεις από την πλευρά των κυβερνώντων τις ξέρουμε καλά, τις έχουμε ζήσει στο πετσί μας... Και δεν μιλάω μόνο για την Ελλάδα. Μιλάω για όλο τον κόσμο, αφού ο λαϊκισμός και η υποκρισία είναι παγκόσμια φαινόμενα. Ήταν λοιπόν αναμενόμενο η «υπόθεση VW» να κάνει πολλούς να προβλέπουν τον «θάνατο του ντίζελ». Η δαιμονοποίηση του ντίζελ είχε ξεκινήσει εδώ και χρόνια, με τους πολέμιούς του να επικεντρώνονται στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), που δημιουργούν αναπνευστικά προβλήματα, και μικροσωματιδίων αιθάλης, που κατηγορούνται ως καρκινογόνα. Στους πετρελαιοκινητήρες τελευταίων προδιαγραφών, οι εκπομπές αυτές έχουν θεωρητικά ελαχιστοποιηθεί, αλλά η υπόθεση VW θα αναζωπυρώσει τις συζητήσεις για το τι τελικά ισχύει σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό σίγουρα θα οδηγήσει σε αυστηρότερους ελέγχους των ντίζελ αυτοκινήτων. Και σε αυστηροποίηση των κανονισμών εκπομπών ρύπων. Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση επισπεύδει την αντικατάσταση της ισχύουσας εργαστηριακής διαδικασίας δοκιμών NEDC με την πολύ πιο αυστηρή και ρεαλιστική WLTP + RDE από το 2017. Για να τηρηθούν οι αυστηρότερες προδιαγραφές, θα χρειαστεί να τοποθετηθούν ακόμη πιο εξελιγμένα συστήματα ελέγχου καυσαερίων στους ντίζελ. Και το επιπλέον αυτό κόστος –λένε οι αναλυτές– θα κάνει την τοποθέτηση πετρελαιοκινητήρων εντελώς ασύμφορη σε μικρά αυτοκίνητα, όπου το περιθώριο κέρδους είναι μηδαμινό, αλλά και σε μεγαλύτερα μοντέλα «μαζικών» κατασκευαστών. Μόνο σε premium αυτοκίνητα θα δικαιολογείται η επιπλέον χρέωση. Προσθέστε σε όλα αυτά την αρνητική δημοσιότητα, που θα κάνει τους καταναλωτές να διστάζουν να αγοράσουν ντίζελ φοβούμενοι μελλοντικά πογκρόμ (ήδη η δήμαρχος Παρισιού λέει ότι θα τα διώξει μέχρι το 2020) και βέβαια ανησυχώντας για τη μεταπώλησή τους, και θα αρχίσετε να δίνετε δίκιο σε όσους μιλούν για θάνατο του ντίζελ. Ήδη οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων ΙΧ στη Γαλλία έχουν μειωθεί από το 75% της αγοράς τον Ιούνιο του 2012 στο 58% τον Αύγουστο του 2015. Όμως στη δυτική Ευρώπη, τα ντίζελ εξακολουθούν να έχουν το 53% των πωλήσεων. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού την αγορά τους την ενθαρρύνει για χρόνια η νομοθεσία που ευνοεί τις χαμηλές εκπομπές CO2. Διότι τα ντίζελ διαπιστωμένα καταναλώνουν 20-25% λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν αντίστοιχα λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα βενζινοκίνητα. Τι έγινε, λοιπόν; Με την υπόθεση VW ξεχάσαμε ξαφνικά την κλιματική αλλαγή και επικεντρωθήκαμε ξανά στο νέφος; Όπως ξέρει κάθε μηχανολόγος, όλα είναι ένας συμβιβασμός. Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους, και οι βενζινοκινητήρες το ίδιο. Ακόμη και τα πολυδιαφημιζόμενα ηλεκτροκίνητα και υδρογονοκίνητα οχήματα δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά όσον αφορά στην «καθαρότητα» της παραγωγής του ρεύματος και του υδρογόνου που θα καταναλώνουν, αν και όποτε γενικευτεί η χρήση τους. Όταν ακούμε για «σκάνδαλα», πρέπει να διαβάζουμε και πίσω από τις γραμμές. Ναι, η VW «έκλεψε», το παραδέχτηκε εξάλλου κι η ίδια. Όμως πρέπει να μας προβληματίσει και το πού αποκαλύφθηκε η υπόθεση. Στις ΗΠΑ, όπου τα ντίζελ αντιστοιχούν σε κάτω από το 3% του στόλου και το 5% των πωλήσεων, όπου η βενζίνη είναι φθηνή, δεν υπάρχει υποδομή διανομής πετρελαίου κίνησης, οι τοπικοί κατασκευαστές είναι πολύ πίσω στα ντίζελ και προωθούνται δυνατά τα υβριδικά και ηλεκτρικά (βλ. Tesla). Στις ΗΠΑ, που κόπτονται για τα NOx, αλλά δεν έχουν επικυρώσει το πρωτόκολλο του Kyoto για το CO2, που έχει επικυρωθεί από 141 χώρες. Στις ΗΠΑ, όπου οι τοπικές Caterpillar, Cummins και Mack είχαν εμπλακεί σε ένα ακριβώς αντίστοιχο σκάνδαλο παράκαμψης των δοκιμών καυσαερίων το 1998, αλλά δεν δόθηκε ανάλογη δημοσιότητα – κι ας αφορούσε σε επαγγελματικά οχήματα που ευθύνονται για το μεγαλύτερο ποσοστό εκπομπής NOx και μικροσωματιδίων... Πηγή
Via
Τις σπασμωδικές αντιδράσεις από την πλευρά των κυβερνώντων τις ξέρουμε καλά, τις έχουμε ζήσει στο πετσί μας... Και δεν μιλάω μόνο για την Ελλάδα. Μιλάω για όλο τον κόσμο, αφού ο λαϊκισμός και η υποκρισία είναι παγκόσμια φαινόμενα. Ήταν λοιπόν αναμενόμενο η «υπόθεση VW» να κάνει πολλούς να προβλέπουν τον «θάνατο του ντίζελ». Η δαιμονοποίηση του ντίζελ είχε ξεκινήσει εδώ και χρόνια, με τους πολέμιούς του να επικεντρώνονται στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), που δημιουργούν αναπνευστικά προβλήματα, και μικροσωματιδίων αιθάλης, που κατηγορούνται ως καρκινογόνα. Στους πετρελαιοκινητήρες τελευταίων προδιαγραφών, οι εκπομπές αυτές έχουν θεωρητικά ελαχιστοποιηθεί, αλλά η υπόθεση VW θα αναζωπυρώσει τις συζητήσεις για το τι τελικά ισχύει σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό σίγουρα θα οδηγήσει σε αυστηρότερους ελέγχους των ντίζελ αυτοκινήτων. Και σε αυστηροποίηση των κανονισμών εκπομπών ρύπων. Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση επισπεύδει την αντικατάσταση της ισχύουσας εργαστηριακής διαδικασίας δοκιμών NEDC με την πολύ πιο αυστηρή και ρεαλιστική WLTP + RDE από το 2017. Για να τηρηθούν οι αυστηρότερες προδιαγραφές, θα χρειαστεί να τοποθετηθούν ακόμη πιο εξελιγμένα συστήματα ελέγχου καυσαερίων στους ντίζελ. Και το επιπλέον αυτό κόστος –λένε οι αναλυτές– θα κάνει την τοποθέτηση πετρελαιοκινητήρων εντελώς ασύμφορη σε μικρά αυτοκίνητα, όπου το περιθώριο κέρδους είναι μηδαμινό, αλλά και σε μεγαλύτερα μοντέλα «μαζικών» κατασκευαστών. Μόνο σε premium αυτοκίνητα θα δικαιολογείται η επιπλέον χρέωση. Προσθέστε σε όλα αυτά την αρνητική δημοσιότητα, που θα κάνει τους καταναλωτές να διστάζουν να αγοράσουν ντίζελ φοβούμενοι μελλοντικά πογκρόμ (ήδη η δήμαρχος Παρισιού λέει ότι θα τα διώξει μέχρι το 2020) και βέβαια ανησυχώντας για τη μεταπώλησή τους, και θα αρχίσετε να δίνετε δίκιο σε όσους μιλούν για θάνατο του ντίζελ. Ήδη οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων ΙΧ στη Γαλλία έχουν μειωθεί από το 75% της αγοράς τον Ιούνιο του 2012 στο 58% τον Αύγουστο του 2015. Όμως στη δυτική Ευρώπη, τα ντίζελ εξακολουθούν να έχουν το 53% των πωλήσεων. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού την αγορά τους την ενθαρρύνει για χρόνια η νομοθεσία που ευνοεί τις χαμηλές εκπομπές CO2. Διότι τα ντίζελ διαπιστωμένα καταναλώνουν 20-25% λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν αντίστοιχα λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα βενζινοκίνητα. Τι έγινε, λοιπόν; Με την υπόθεση VW ξεχάσαμε ξαφνικά την κλιματική αλλαγή και επικεντρωθήκαμε ξανά στο νέφος; Όπως ξέρει κάθε μηχανολόγος, όλα είναι ένας συμβιβασμός. Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους, και οι βενζινοκινητήρες το ίδιο. Ακόμη και τα πολυδιαφημιζόμενα ηλεκτροκίνητα και υδρογονοκίνητα οχήματα δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά όσον αφορά στην «καθαρότητα» της παραγωγής του ρεύματος και του υδρογόνου που θα καταναλώνουν, αν και όποτε γενικευτεί η χρήση τους. Όταν ακούμε για «σκάνδαλα», πρέπει να διαβάζουμε και πίσω από τις γραμμές. Ναι, η VW «έκλεψε», το παραδέχτηκε εξάλλου κι η ίδια. Όμως πρέπει να μας προβληματίσει και το πού αποκαλύφθηκε η υπόθεση. Στις ΗΠΑ, όπου τα ντίζελ αντιστοιχούν σε κάτω από το 3% του στόλου και το 5% των πωλήσεων, όπου η βενζίνη είναι φθηνή, δεν υπάρχει υποδομή διανομής πετρελαίου κίνησης, οι τοπικοί κατασκευαστές είναι πολύ πίσω στα ντίζελ και προωθούνται δυνατά τα υβριδικά και ηλεκτρικά (βλ. Tesla). Στις ΗΠΑ, που κόπτονται για τα NOx, αλλά δεν έχουν επικυρώσει το πρωτόκολλο του Kyoto για το CO2, που έχει επικυρωθεί από 141 χώρες. Στις ΗΠΑ, όπου οι τοπικές Caterpillar, Cummins και Mack είχαν εμπλακεί σε ένα ακριβώς αντίστοιχο σκάνδαλο παράκαμψης των δοκιμών καυσαερίων το 1998, αλλά δεν δόθηκε ανάλογη δημοσιότητα – κι ας αφορούσε σε επαγγελματικά οχήματα που ευθύνονται για το μεγαλύτερο ποσοστό εκπομπής NOx και μικροσωματιδίων... Πηγή
Via
from PoNiRidiS http://ift.tt/1kVEWtm
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου