Δευτέρα 2 Μαΐου 2016

Αγάπη μόνο

 

—του Γιάννη Παπαθεοδώρου για τη στήλη Ανώμαλα Ρήματα

Πόση «τρασίλα» αντέχει άραγε η ελληνική τηλεόραση; Η αυτονόητη απάντηση είναι ότι οι αντοχές της δεν είναι a priori δεδομένες αλλά προσαρμόζονται εύκολα, ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση. Η γενική αρχή είναι σωστή αλλά παρουσιάζει ρωγμές. Τις τελευταίες μέρες, μάλιστα τα όρια της δοκιμαστήκαν από τον ανεκδιήγητο «κλαρινογαμπρό» Τάσο Ποτσέπη. Εμφανίστηκε σε κάνα δυο τηλεοπτικές εκπομπές και προσπάθησε να ξεκλέψει το λιγοστό χρόνο της δημοσιότητας που του δόθηκε με μια γελοία παράσταση, στην οποία φιλούσε τα μπράτσα του, επιδιδόταν σε κατά φαντασίαν «γλωττισμούς» και απαντούσε διαρκώς με την κοινόχρηστη πλέον ατάκα «αγάπη μόνο», σε όποια ερώτηση κι αν δεχόταν. Ακόμη και η κ. Δούκισσα Νομικού έφυγε —για λίγο, πάντως— από το τηλεοπτικό στούντιο, αντικρίζοντας το νεατερντάλειο θέαμα ενός καλεσμένου, που παραληρούσε άναρθρα μπροστά στην κάμερα, μιμούμενος τη «ματσό» καρικατούρα ενός «κάγκουρα δίχως αύριο». Το «δίχως αύριο» επιβεβαιώθηκε άμεσα. Μη μπορώντας να διαχειριστεί, έστω και εμπορικά, την εικόνα του εαυτού του στο Διαδίκτυο, ο νεαρός «κλαρινογαμπρός» έγραψε κάτι ανορθόγραφα σχόλια στο fb (στα οποία έκανε και πολιτική ανάλυση),[1] χαρίζοντας ξανά σε όσους  τον στηρίζουν «αγάπη μόνο».

Κάπως έτσι ξεκίνησε και η πλήρης κατεδάφισή του, ιδίως από το νεανικό κοινό που παρακολουθεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από μια άποψη, το διαδίκτυο έβαλε τα δικά του όρια στην τηλεοπτική πασαρέλα των cult figures. Από μια άλλη άποψη, το τηλεοπτικό προϊόν ήταν ήδη αποτυχημένο από την πρώτη στιγμή. Δεν θα μπορούσε να αντέξει μια «δεύτερη ζωή» στο απαιτητικό διαδίκτυο. Από μια τρίτη άποψη, σε καιρούς κρίσης, η εύκολη, η σκανδαλοθηρική και η φιγουρατζίδικη τρασίλα έχει οριστικά τελειώσει. Ο καιρός που η αγαπητή κ. Ελισάβετ τραγούδαγε το άσμα «Που είναι ο Βάγκερ, που είναι ο Πουτσίνι»,[2] ο καιρός του Βας Βας, του Κατέλη, του Ταμπάκη, «ο καιρός των τσιγγάνων» της Trash Tv, πέρασε ανεπιστρεπτί, αφήνοντας πίσω μόνο τα «αρχαιολογικά» του ίχνη στο νοσταλγικό διαδίκτυο. Με το δικό του τρόπο, ωστόσο, ακόμη και ο Ποτσέπης έγινε viral ∙ έστω και για λίγες μέρες, έστω και με περιορισμένες εμφανίσεις, έστω και με βαριές αποδοκιμασίες.

potsepis5

Προφανώς, η δική του παρουσία δεν στηρίζεται τόσο στην ανάμνηση των παλαιών «τηλεοπτικών σκουπιδιών» αλλά στην κακότεχνη μίμηση της ίδιας της «viral γλώσσας» και της επικοινωνιακής διαμεσολάβησης που διαθέτει, μέσα στην ιδιαίτερη αυτονομία της: η γυμναστική επιδειξία, οι χυδαίοι σεξουαλικοί υπαινιγμοί, η «αγάπη μόνο», όλα αυτά και πολλά άλλα συνιστούν αποσπασματικά στοιχεία μιας παρουσίας που σχεδόν καταργεί το πρόσωπο για να τονίσει τον κώδικα. Από αυτή την άποψη, έχει ιδιαίτερη σημασία ότι ο Ποτσέπης απέναντι στις αρνητικές κρίσεις που έγιναν σε βάρος του απάντησε με το απαξιωτικό και ανορθόγραφο μήνυμα του για τους πολιτικούς που «καταστρέφουν» και «κοροϊδεύουν» τις ζωές των διαδικτυακών σχολιαστών του. Συντασσόμενος με τον μέσο όρο ενός προϋπάρχοντος καταγγελτικού «διαδικτυακού ατομικισμού» δεν απολογήθηκε για το στυλ και τις απόψεις του αλλά φρόντισε να κολακεύσει τη συμμετοχική αγανάκτηση ενός κοινού, που έχει ήδη αποδεχτεί ότι η «αθώα» νεολαία —σε όλες τις εκδοχές της— πληρώνει τις αμαρτίες ενός σάπιου πολιτικού συστήματος, χωρίς η ίδια να φέρει καμία ευθύνη για το παρόν και το μέλλον της χώρας.

Την ίδια σχεδόν περίοδο με το show του Ποτσέπη δημοσιεύτηκε μια αρκετά ενδιαφέρουσα έκθεση από το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής,[3] που κάνει λόγο για την ανησυχητική αύξηση των μακροχρόνια ανέργων, μέσα στους οποίους συγκαταλέγεται, βέβαια, ένα υψηλότατο ποσοστό νέων ανθρώπων. Από άλλες εκθέσεις, πληροφορούμαστε επίσης ότι αυξάνονται σταθερά και τα ποσοστά της «επιστημονικής μετανάστευσης» των Ελλήνων πτυχιούχων. Η νέα γενιά της εξόδου, η λεγόμενη Generation E, συνεχίζει να φεύγει, χωρίς καμία ελπίδα επιστροφής, προς το παρόν. Αλλά τουλάχιστον αυτή η γενιά επιτέλους ξέρει, μετά τις πολιτικές καταγγελίες του Ποτσέπη, πως της αξίζει «αγάπη μόνο»!

mY_Mou_2

[1]http://ift.tt/1NhA9zu

 

[2] https://www.youtube.com/watch?v=R5o6sOklUF8

[3] http://ift.tt/1Z24nHAmaxresdefault

 

* * *

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Ανώμαλα ρήματα

Το dim/art στο facebook

follow-twitter-16u8jt2 αντίγραφο

 




from dimart http://ift.tt/1NhAbHK
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου