Ο κινηματογράφος βασίζεται στο μετείκασμα — την ιδιότητα (ή ελάττωμα) του ματιού να διατηρεί την εικόνα για ελάχιστο χρονικό διάστημα μετά από το οπτικό ερέθισμα που την προκάλεσε. Για περίπου 1/16 του δευτερολέπτου, το είδωλο παραμένει στον αμφιβληστροειδή, κι έτσι η διαδοχή των κινηματογραφικών καρέ γίνεται αντιληπτή από το μάτι όχι αποσπασματικά αλλά ομαλά, σαν συνεχής κίνηση. Η ιδιότητα αυτή του ανθρώπινου ματιού ήταν γνωστή πολύ πριν από την επινόηση του κινηματογράφου και αξιοποιήθηκε από κατασκευές όπως το «θαυματοσκόπιο», το «φενακιτοσκόπιο» και το «ζωοτρόπιο» για τη δημιουργία της ψευδαίσθησης της κίνησης σε μια σειρά διαδοχικών εικόνων. Κατά μία έννοια, όλες αυτές οι συσκευές είναι πρόδρομοι όχι μόνο του κινηματογράφου αλλά κυρίως του animation, καθώς οι εικόνες που ζωντάνευαν κινούμενες ήταν τεχνητές.
Ο Έλιοτ Σουλτς είναι ένας animator και digital artist από τη Μελβούρνη. Για την πτυχιακή του εργασία το 2013 στην Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Αυστραλίας αξιοποίησε τις «παραδοσιακές» τεχνικές και δημιούργησε δέκα δίσκους με κεντημένες εικόνες που γυρνάνε πάνω σε πικάπ υπό στροβοσκοπικό φως. Ο ίδιος λέει πως επέλεξε τις τεχνικές αυτές, ακριβώς επειδή έθεταν αυστηρούς περιορισμούς χώρου, διάρκειας περιστροφής και τονικότητας κι έτσι είχε ένα πεπερασμένο και ελεγχόμενο περιβάλλον για να διερευνήσει τη δημιουργική διαδικασία.
Πηγή: This is colossal
* * *
Εδώ άλλα video και animation
from dimart http://ift.tt/1M1Odem
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου